22 de febrer de 2016

T'expliquem el nou sistema d'FP adscrit a Ensenyament



Vídeo sobre la LLei d'FP i del nou sistema d'FP adscrit al Departament d'Ensenyament.



Participa també opininant sobre el nou acord d'FP:



Exposició SOM LLOTJA fins el 18 de març

Mostra d'obres,treballs i projectes dels cicles formatius d'art i disseny de l'Escola Llotja

El passat dijous dia 18 de febrer es va inaugurar a la seu de Llotja /Sant Andreu/ Sagrera l'Exposició "SOM LLOTJA".

Es tracta d'una mostra d'obres, treballs i projectes realitzats a les diverses especialitats, tallers i espais de tots els cicles formatius de l'Escola Llotja, de gairebé 250 anys, que es defineix com ' un centre de tradició i creativitat amb mirada de futur: SOM LLOTJA'.
En la següent presentació es poden veure alguns dels treballs finals realitzats pels alumnes dels Cicles Formatius:
Obres, treballs i projectes de l'Escola Llotja 




 Algunes de les obres que podreu veure a l'exposició:























 

10 de febrer de 2016

L'FP disposarà de Comissions Tècniques per a tractar temes d'afectació laboral.


Davant les peticions reiterades de CCOO, la Formació Professional disposarà de Comissions Tècniques específiques per a mantenir un diàleg obert amb el Departament d'Ensenyament.


4 de febrer de 2016

CCOO realitza el curs de formació permanent de mecanitzat cad/cam

http://4.bp.blogspot.com/-RQuVY-1l7yI/Vad-jvKllnI/AAAAAAAAVjI/z_OZ2mINelM/s200/birret.jpgEl curs es va realitzar en col·laboració amb l’Ies la Mercè de Barcelona


 




El passat mes de desembre va tenir lloc a l’Ies La Mercè el curs de cad/cam organitzat per la Federació d’Educació de CCOO i subvencionat 100%. El curs de formació permanent el va impartir el professor Oscar Pulido de l’Ies Pompeu Fabra de Badalona i van assistir-hi docents de diferents centre de Catalunya de la família professional de Fabricació Mecànica.





El curs de 30 hores tenia com a objectiu formar els professors en el programa Mastercam x9, el nou software de disseny de superfícies en 2D i 3D de cad/cad, mecanitzar en 2D i 3D , configurar les màquines-eina i realitzar tractaments de postprocessat. Els docents van mecanitzar vàries peces en diferents materials, com les que es mostren a continuació:








3 de febrer de 2016

Amb el decret 2/2016 Ensenyament assumeix les competències del Sistema de Formació i Qualificació Professionals

El Sistema d'FQPC passa a ser competència exclusiva d'Ensenyament per primera vegada. D'aquesta forma podem dir que el centre de gravetat de l'FP s'emmarcarà en aquesta Conselleria que veu ampliades de forma molt important les seves competències en la matèria.


Enguany i mitjançant el Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels Departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, en el seu punt 3.5.8, estableix que el Sistema de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya és competència exclusiva del Departament d'Ensenyament.

Amb això és materialitza el que ja es suposava per la conducció molt personalista per part de l'exconsellera d'Ensenyament de la Llei 10/2015, de 19 de juny, de formació i qualificació professionals de Catalunya (Llei d'FQPC).

Ensenyament veu per tant ampliades de forma molt important les competències en matèria d'FP respecte les atribucions del decret de característiques similars de l'any 2010 (Decret 200/2010, de 27 de desembre) i podem afirmar que el centre de gravetat de la Formació Professional recau plenament a Ensenyament (veure figura 3).



Es cert que l'Acord de Govern GOV/143/2015, d'1 de setembre, entre d'altres aspectes aspectes del desplegament de la Llei d'FQPC estableix que queda pendent d'adscripció l'Agència d'FQPC (òrgan de direcció, coordinació i gestió), però tenint en compte dos aspectes:

  1. L'Agència d'FQPC forma part del Sistema i de les competències en la matèria del Departament d'Ensenyament. El que implica que l'Agència és un òrgan jeràrquicament de rang inferior respecte al global del Sistema.
  2. El redactat, tramitació, difusió, defensa i aprovació, van ser conduïts pel mateix Departament d'Ensenyament, defensant de forma permanent que les competències d'FP havien de recaure en la seva Conselleria.
  3.  Per aquesta realitat, l'adscripció de l'Agència a Ensenyament es pot considerar un fet, ja que l'estructura del Sistema  s'ha dissenyat amb aquest objectiu (veure figura 3b).



Figura 3b. Informació oficial del Consell Català de la Formació Professional. El Sistema de Formació i Qualificació Professionals inclou la resta d'òrgans definits per la Llei d'FQPC (dades: Departament d'Ensenyament).

CCOO  hagués optat  per un model de referència internacional com el del País Basc, al qual la Viceconselleria d'FP queda dins d'una gran Conselleria amb el mateix nivell de protagonisme i d'accés als recursos que Educació, Universitat i Recerca, Política Lingüística o Esport (veure figura 2).



Recordem que l'objectiu de la Llei d'FQPC era vèncer les bicefàlies actuals en matèria d'FP i dotar al Sistema de la integració necessària per donar un servei del segle XXI i no una FP que fos administrada i desplegada d’acord amb el criteri de seghmentació dels perfils dels seus destinataris (joves, adults, aturats o treballadors). Veure figura 1. En definitiva avançar cap a una Llei d'aprenentatge al llarg de la vida. Per aquestes raons CCOO es va manifestar encontra de la seva aprovació i va fer un treball intens en la seva tramitació, perquè la va considerar poc ambiciosa.

Però a part dels aspectes polítics, CCOO seguirà treballant per a millorar mancances i atenuar riscos inclosos a la Llei d'FQPC que tinguin un impacte real a la societat, a la millora dels serveis públics i gratuïts i a la recuperació i evolució positiva dels drets laborals dels docents i professionals que treballen a l'FP.