13 de juny de 2016

Convocada la primera Mesa Tècnica d'FP


El Departament alega la no aprovació dels Pressupostos com a condicionant de qualsevol recurs addicional.


L'Administració ens va trametre amb només tres dies d'antel·lació una relació de 15 punts, inassumibles en una sessió, fet que incompleix el compromís d'agrupació que va acceptar el passat 10 de febrer. La majoria de punts, inclòs el de revisió de l'acord d'FP són proposta de CCOO.



Davant de la impossibilitat d'assumir l'ordre del dia les organitzacions sindicals hem decidit seguir punt per punt l'ordre establert per l'administració, sempre amb el temps necessari per cadascun.
Així i després del temps perdut per la no planificació prèvia s'ha abordat el primer punt:


Calendari escolar (33 setmanes quan són 35 setmanes lectives)

En aquest tema s'ha fet palesa la dificultat de compatibilitzar calendaris escolars de diferents etapes educatives com ESO, Batxillerat o FP i s'han fet propostes per a cercar solucions, les quals s'han centrat en que l'FP disposi d'un calendari propi i d'uns documents de gestió i organització de centre específics. Sovint aquests calendaris poden perjudicar al professorat que compacta major nombre d'hores lectives en trimestres concrets.

CCOO lamentem que:

Insitint en els nostres compromisos i demandes el passat 5 de maig CCOO, a la Mesa Sectorial, va lluitar per a que la resolució de plantilles donés solució, entre d'altres, a grans problemes de l'FP com són: 
  • la reducció de 0.7 hores lectives de professorat per grup com a "mesura temporal"
  • la manca de càrrecs de coordinació específica
  • que les hores d'FCT siguin part de la bossa d'hores
  • la inexistència de recursos per a l'FP dual o les mesures flexibilitzadores
  • la inexistència de recursos per a orientació i relació amb l'empresa en general

A CCOO seguirem lluitant per a poder dialogar sobre la realitat de la Formació Professional i que els recursos reals i necessaris, així com el retorn del que ens han robat, es materialitzi en un Nou Acord de l'FP.